Реєстрація підприємства в 2016 році

TAXman, 28 січня

У Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців" внесені зміни щодо децентралізації повноважень по державній реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань, що кардинально змінюють усю систему реєстрації.

Перше і, мабуть, саме кардинальне нововведення цього Закону – відмова держави від монополії на здійснення реєстраційних дій. При цьому виконувати функції державної реєстрації уперше будуть не тільки органи місцевого самоврядування або комунальні і державні підприємства, але й нотаріуси, включаючи приватних.

Отже, відповідно до нової редакції Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань" при виникненні бажання зареєструвати підприємство або статус фізособи-підприємця можна звернутися:

  1. у виконком місцевої ради або райдержадміністрацію;
  2. до нотаріуса;
  3. до акредитованого суб'єкта державної реєстрації.

Але є відразу кілька застережень:

  • Виконком місцевої ради (крім міськвиконкомів міст обласного/республіканського значення) є суб'єктом системи держреєстрації тільки у випадку, якщо відповідна місцева рада прийняла таке рішення.
  • Акредитований суб'єкт державної реєстрації є юридичною особою публічного права, тобто поки той або інший держорган або орган місцевого самоврядування не прийме необхідного рішення, акредитований суб'єкт у конкретному населеному пункті не з'явиться.
  • За межами райцентрів і міст районного або обласного значення нотаріуси зустрічаються рідко.

Усе це приводить нас до висновку, що в дрібних населених пунктах як мінімум перший час зареєструвати підприємство набагато легше не стане.

Друге кардинальне нововведення Закону – уводиться принцип екстериторіальності реєстрації в межах України. Це значить, що зареєструвати підприємство можна в будь-якого держреєстратора (у тому числі нотаріуса), незалежно від того, де розташована юридична особа. Тобто, бажаючи відкрити підприємство в Тернопільській області, не обов'язково подавати документи в Тернопіль, їх можна подати нотаріусові, що працює в Києві або іншому місті.

При відкритті підприємства завжди можна звернутися до будь-якого нотаріуса або в інший суб'єкт реєстрації незалежно від того, де територіально реєструється підприємство.

Пакет документів для реєстрації

Для реєстрації юридичної особи необхідно подати (ст. 17 Закону):

  1. заяву про реєстрації за установленою формою;
  2. заяву про вибір спрощеної системи оподатковування і/або реєстрації платником ПДВ і/або включенні до Реєстру неприбуткових організацій і установ (якщо що-небудь з цього входить у ваші плани);
  3. установчий документ юридичної особи (статут, установчий договір і так далі в залежності від обраної організаційно-правової форми);
  4. документ, що підтверджує реєстрацію іноземної юрособи, що виступає засновником, у відповідній країні.

Для реєстрації підприємця необхідно подати (ст. 18 Закону):

  1. заяву про державну реєстрацію;
  2. заяву про вибір спрощеної системи оподатковування і/або реєстрації платником ПДВ (якщо що-небудь з цього входить у ваші плани);
  3. нотаріально завірену згоду батьків (усиновителів), попечителя або органу опіки і піклування, якщо зареєструватися в якості ФОП хоче особа, що досягла віку 16 років, але не володіє повною цивільною дієздатністю.

Документи можуть бути подані як у паперовій, так і в електронній формі – через портал Мін'юсту.

Якщо документи подаються в паперовій формі, то особа, їх що подає, повинна пред'явити держреєстратору документ, що засвідчує особу, і доручення (якщо воно є представником особи, що реєструється ФОП, або діє від імені засновників юрособи ).

Що стосується сплати адміністративного збору, то його розміри закріплені в ст. 36 Закону. Але серед зазначених розмірів немає плати за реєстрацію юридичної особи або фізособи-підприємця, з чого можна зробити висновок, що адміністративний збір у таких випадках не сплачується.

Держреєстратору подається досить невеликий пакет документів. При цьому сама реєстрація безкоштовна (адміністративний збір сплачується при внесенні змін).

Якщо документи подані в повному обсязі і відповідають вимогам Закону, то держреєстратор протягом 24 годин (без врахування святкових і вихідних днів) з моменту одержання документів приймає рішення про реєстрації.

Якщо документи подані не в повному обсязі або не відповідають вимогам, зазначеним у ч. 1 ст. 27 Закону, то в той же термін держреєстратор приймає рішення про припинення їхнього розгляду і надає заявникові 15 календарних днів на усунення недоліків. У випадку усунення недоліків розгляд документів відновляється, якщо ж недоліки не усунуті – приймається рішення про відмову в реєстрації.

Крім того, ч. 1 ст. 28 Закону передбачає ще ряд підстав для відмови в реєстрації. Держреєстратор може відмовити в реєстрації тільки на підставах, передбачених ст. 28 Закону.

Після внесення відомостей про реєстрацію юрособи або ФОП в ЄДР відповідні відомості автоматично вносяться й у реєстри ДФС (податкова). Крім того, відомості про реєстрацію надаються і для реєстрації юрособи (ФОП) як платника ЄСВ.

Свідоцтво про реєстрацію за новими правилами не видається. Замість нього формується електронна виписка на порталі Мін'юсту.

 

Новий коментар

Я не спамер: введите суму 4+3


 

Від авторів блогу

Про блог — прочитайте перед початком

Замовити консультацію - з питань ведення бізнесу чи оподаткування

Відповіді на питання - вже розвязано 43 питань

Володимир Тихонов - мій профіль на Google+


 
 

Бизнес форум

Последние темы:

Ремонт макбукА
12 грудня, 2 ответа