Надання послуг електронного цифрового підпису

TAXman, 18 квітня

Останнім часом ДПС України значну увагу приділяє поліпшенню умов обслуговування платників податків та їх залученню до подачі звітності в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису (ЕЦП).

Оформлення послуги ЕЦП

До початку реєстрації та отримання послуг електронного цифрового підпису необхідно ознайомитись з Регламентом акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України (АЦСК ІДД ДПС) та умовами договору «Про надання послуг електронного цифрового підпису».

Для отримання послуг ЕЦП Вам необхідно:

- пройти процедуру реєстрації у АСЦК ІДД;

- згенерувати ключову пару і отримати сертифікат відкритого ключа.

Оформлення документів включає укладення договору на надання послуг ЕЦП і підготовку документів, необхідних для реєстрації.

Якщо ви заповнили реєстраційні заяви, зібрали необхідні документи для реєстрації та отримання послуг електронного цифрового підпису зверніться до будь-якого представництва АЦСК ІДД за вказаною на офіційному інформаційному ресурсі адресою acskidd.gov.ua

Після оформлення всіх документів, вам буде потрібно не більше декількох хвилин на генерацію ключів та оформлення Вашого сертифіката ЕЦП. Відразу після одержання сертифіката ЕЦП можна зразу ж скористатися наданою послугою.

Юридична особа

Документи, що необхідні для отримання посиленого сертифіката ключа посадовою особою юридичної особи:

  • заповнена та підписана заява-приєднання до договору «Про надання послуг електронного цифрового підпису»;
  • заповнена та підписана заява на реєстрацію для отримання посиленого сертифіката відкритого ключа встановленого зразка (дозвіл на використання персональних даних підписувача) для реєстрації підписувача у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД та формування посиленого сертифіката відкритого ключа;
  • оригінал статуту юридичної особи (положення про установу, філію) або його нотаріально засвідчена копія (надається виключно для ознайомлення);
  • документи, що підтверджують повноваження керівника заявника (копія наказу про призначення тощо);
  • документи, що підтверджують належність підписувача до юридичної особи - заявника та його повноваження, засвідчені печаткою та особистим підписом керівника юридичної особи (копія наказу про призначення тощо);
  • копії паспортів заявника та підписувачів (копії 1-4 сторінок), засвідчені власноручними підписами власників паспортів (в разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від ідентифікаційного коду, копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову);
  • копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру ДРФО керівника та головного бухгалтера) у разі, якщо формуються сертифікати для керівника та бухгалтера.

Фізична особа

Документи, що необхідні для отримання посиленого сертифіката ключа фізичною особою:

  • заповнена та підписана заява-приєднання до Договору ЕЦП;
  • заповнена та підписана заява на реєстрацію для отримання сертифіката ключа встановленого зразку та дозвіл на використання персональних даних підписувача для реєстрації підписувача у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД та формування посиленого сертифіката відкритого ключа;
  • копії паспортів заявника та підписувачів (копії 1-4 сторінок), засвідчені власноручними підписами власників паспортів ;
  • копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру ДРФО).

Фізична особа - підприємець

Документи, що необхідні для отримання посиленого сертифіката ключа фізичною особою - підприємцем:

  • заповнена та підписана заява-приєднання до Договору ЕЦП;
  • заповнена та підписана заява на реєстрацію для отримання сертифіката ключа встановленого зразку та дозвіл на використання персональних даних підписувача для реєстрації підписувача у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД та формування посиленого сертифіката відкритого ключа;
  • копії паспортів заявника та підписувачів (копії 1-4 сторінок), засвідчені власноручними підписами власників паспортів;
  • копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру ДРФО). У разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від ідентифікаційного номеру, копія облікової картки платника податків не подається.

Важливо

Копії та витяги, крім нотаріально засвідчених, засвідчуються підписом керівника юридичної особи та його печаткою, а також підписом уповноваженої особи АЦСК ІДД якій пред'являються копії разом з оригіналами. Використання факсимільного підпису при завірянні документів не допускається.

До розгляду не приймаються документи, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення або написи олівцем, а також мають пошкодження, внаслідок чого їх текст неможливо прочитати.

Строк чинності посилених сертифікатів відкритих ключів становить 1 (один) рік з моменту їх формування. Як для фізичних осіб, то такий термін занадто короткий, тому зараз розглядаються пропозиції по його продовженню.

Відповідно до положень Регламенту АЦСК ІДД ДПС посилені сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (www.acskidd.gov.ua).

У зв'язку з тим, що в межах послуг електронного цифрового підпису не передбачено надання платникам податків носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів підписувачів виконується на носії платника податків (змінні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD для запису, захищені носії ключової інформації тощо).

Кожний особистий ключ підписувача повинен бути записаний на окремий носій інформації.

Програмне забезпечення для роботи з електронним цифровим підписом, в тому числі для подання звітності до податкових органів в електронному вигляді, ви можете завантажити на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД - acskidd.gov.ua

Основні нормативно-правові акти

Закони України:

- "Про електронний цифровий підпис" від 22.05.2003 № 852/ІУ

- "Про електронні документи та електронний документообіг" від 22.05.2003 № 851/ГУ

Постанови Кабінету Міністрів України:

- "Про затвердження Порядку засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу" від 26.05.2004 № 680

- "Про затвердження Положення про центральний засвідчувальний орган" від 28.10.2004 № 1451

- "Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності" від 28.10.2004 № 1452

Наказ ДСТСЗІ СБ України:

- "Про затвердження Правил посиленої сертифікації"" від 13.01.2005 № 3 (зі змінами та доповненнями внесеними Наказом ДСТСЗІ СБУ від 10.05.2006 № 50)

Спільний Наказ Мінюсту та АДССЗТЗІ України:

- "Про затвердження вимог до форматів, структури та протоколів, що реалізуються у надійних засобах електронного цифрового підпису" від 20.08.2012 № 1236/5/453 (зі змінами, внесеними згідно з Наказом Мінюсту № 1716/5/667 від 22.11.2012)

- Регламент Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби, затверджений Головою Державної податкової служби України та погоджений Державною службою спеціального зв'язку та захисту інформації України

У статті використані матеріали із офіційних листів ДПС України.

Обговорити питання про використання ЕЦП можна на нашому бізнес-форумі

 

Новий коментар

Я не спамер: введите суму 8+6


 

Від авторів блогу

Про блог — прочитайте перед початком

Замовити консультацію - з питань ведення бізнесу чи оподаткування

Відповіді на питання - вже розвязано 43 питань

Володимир Тихонов - мій профіль на Google+


 
 

Бизнес форум