Про рекламу та оподаткування реклами

TAXman, 21 лютого

Реклама – спеціальна інформація про продукцію, яка розповсюджується з метою одержання прибутку. Основні засади рекламної діяльності визначає Закон України від 03.07.96 р. № 270/96-ВР «Про рекламу».

Існують такі види рекламних носіїв та способи рекламування:

  • радіо (аудіо ролик) ;
  • телебачення (відео ролик) ;
  • друковані видання (газети, журнали ) ;
  • Інтернет (банер (картинка з текстом), текст (стаття). Банер, текст розміщують на сторінках різноманітних сайтів, включаючи пошукові.

Контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють:

  • Міністерство України у справах преси та інформації;
  • Державний комітет України у справах захисту прав споживачів;
  • Антимонопольний комітет України;
  • Національна рада України з питань телебачення i радіомовлення;
  • центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику (щодо реклами державних цінних паперів);
  • Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку;
  • центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах будівництва, архітектури (щодо спорудження житлового будинку);
  • центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення (щодо реклами про вакансії).

За порушення законодавства статтею 27 Закону України “Про рекламу” передбачено відповідальність винних осіб та накладення штрафів Державним комітетом у справах захисту прав споживачів та його органами на суб’єктів підприємницької діяльності. Штрафи відповідно до накладаються у таких розмірах:

  • п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами – на рекламодавців, винних у замовленні рекламної продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом; наданні виробнику реклами недостовірної інформації для її виготовлення; замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом; недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо вона розповсюджується ними самостійно;
  • п'ятикратної вартості виготовлення реклами - на виробників реклами, винних у порушенні прав третіх осіб під час її виготовлення;
  • п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами - на розповсюджувачів реклами, винних у порушенні порядку її розповсюдження та розміщення;
  • 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 грн.) - на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за неподання або подання свідомо неправдивої інформації щодо вартості розповсюдженої реклами її виготовлення та/або розповсюдження.

Повторне вчинення порушень, передбачених у цьому пункті, протягом року тягне за собою накладення штрафу в подвійному розмірі.

У разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог законодавства про рекламу, на рекламодавців і розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100 грн.).

Стягнення штрафів за порушення законодавства про рекламу здійснюється в судовому порядку.

Податковий облік

Податок на прибуток. Розміщення реклами.

Дохід від надання рекламних послуг визнається за датою складання акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.

Згідно з ст. 140 Податкового кодексу витрати платника податку на проведення реклами включаються до податкових витрат. Для послуг з розміщення реклами основним первинним документом, що підтверджують здійснення платником податку витрат, є акт приймання-передачі послуг довільної форми.

Податковий облік рекламних носіїв.

Рекламні носії, за якими до підприємства не переходить майнове авторське право, відображаються в обліку так як і розміщення реклами.

Рекламні носії, за якими до підприємства рекламодавця переходить майнове авторське право, визнаються нематеріальними активами і витрати на їх придбання підлягають амортизації (ст. 144 Податкового кодексу). Нарахована амортизація відображається у складі податкових витрат на збут як один з елементів рекламних витрат.

ПДВ

Рекламні послуги є об'єктом оподаткування ПДВ за ставкою 20 % бази оподаткування.

При цьому рекламодавець матиме право на податковий кредит згідно з нормами ст. 138 Податкового кодексу.

Обговорити питання про використання реклами можна на нашому бізнес-форумі

 

Новий коментар

Я не спамер: введите суму 4+9


 

Від авторів блогу

Про блог — прочитайте перед початком

Замовити консультацію - з питань ведення бізнесу чи оподаткування

Відповіді на питання - вже розвязано 43 питань

Володимир Тихонов - мій профіль на Google+


 
 

Бизнес форум

Последние темы:

Ремонт макбукА
12 грудня, 2 ответа